Wat Arun Laatste dag Bangkok

19 april 2018 - Bangkok, Thailand

Onze Laatste dag hier in Bangkok. Na het ontbijt zijn we weer vertrokken richting de BTS. Onderweg werd al snel duidelijk dat het een warme dag zou gaan worden. Hoewel het nog redelijk vroeg was liep de temperatuur al richting 35 graden. Dat beloofd wat. Vandaag hadden we op de planning  Wat Arun en een markt staan.

Maar al gauw werd duidelijk dat we het wel gingen zien hoe de dag verloopt. Het was echt drukkend warm en zelfs de Thai hadden er zichtbaar moeite mee.  Dagkaarten voor de BTS gescored en terug richting het water. Waar we uiteraard weer de goedkoopste boot hebben gepakt om ons te verplaatsen 15 bath. Volgens de Lonely Planet moesten we overstappen op een kleinere boot en dan voor 3 bath over varen. Maar blijkbaar zijn er in de jaren dingen veranderd, want de oranje vlag boten meren nu gewoon aan bij de Wat Arun.

Een prachtige tempel waar je normaal voor 100 bath p.p. naar binnen mag. Dit was vandaag maar 50 bath p.p.  Sarong om want tja blote vrouwen benen mogen nu eenmaal niet in tempels. Blijkbaar word er voor de  heren een uitzondering gemaakt, want die mogen gewoon naar binnen met een korte broek tot aan de knieën.

Eenmaal binnen kwamen we bij een prachtig hoog gebouw aan, deze is 97 meter hoog en normaal tot 82 meter hoog te beklimmen. We hadden er zin in, en totaal geen spierpijn van de dagen daarvoor, dus moest lukken. Helaas kwamen we er snel achter waarom we maar 50 bath hadden betaald. We konden de Wat Arun niet beklimmen. (tot vreugde van Erwin) Dan er maar omheen wat een indrukwekkend gebouw en een prachtige tuin. We hebben ons vergaapt aan al het moois in en om de Wat Arun.

In de tuin nog heerlijk fruit gegeten en toen vonden we het wel weer tijd om door te gaan, het was immers al weer 14:00 uur. Het was inmiddels al behoorlijk heet buiten en ondanks dat er af en toe een verfrissend wolkje voorbij kwam scheen de zon fel.  Het was uit de wind eigenlijk niet te doen. Daarom hebben we besloten om terug te gaan naar het Hotel. En daar bij het zwembad een beetje kleur op te gaan doen. We zijn namelijk de laatste 3 dagen van de vakantie ook nog in Bangkok, dus die markten komen dan wel. Het blijft vakantie dus we moeten dan ook kunnen relaxen.

Morgen gaan we ons volgende avontuur aan. Dan reizen we door naar Lop Buri hoe en wat dat weten we nog niet. We gaan het wel zien hoe we daar gaan komen. Voorlopig staat de trein nog op de planning, maar we zijn inmiddels wel een beetje aan het idee gewend dat niet alles gaat zoals gepland

1. Els:
    19 april 2018
    Dank voor je verhalen. Reizen we een beetje mee. Knuffel!