Bangkok Dusit Zoo

2 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Vandaag slapen we uit we worden pas tegen acht uur wakker. En ja, dat is laat voor ons doen. We gaan ontbijten en we weten eigenlijk nog geen eens hoe onze dag vandaag gaat verlopen.

We hebben voor het eerst eigenlijk geen doel. Tijdens ons ontbijt pakken we de mobiel brigade er maar eens bij. Kijken wat op tripadvisor staat. En we pakken dan eigenlijk voor het eerst de Lonley Planet app erbij. We hebben deze app maanden geleden op onze mobiel gezet, maar eigenlijk alleen de papieren versie gebruikt. We scrollen een beetje door de app heen, jeetje wat heeft Bangkok nog veel te ontdekken. We zijn eigenlijk op zoek naar een leuke markt. Op wat avondmarkten die pas vanaf 18:00 uur beginnen is er in Bangkok zelf niet heel veel bijzonders. Ja dan moet je er in het weekend zijn, of je moet er bijna 80 kilo meter voor gaan reizen. Maar helaas is het nu geen weekend en zijn we veel te laat wakker om zo ver te gaan rijden. Een gemiste kans denken we. Volgende keer als we hier zijn dan toch maar zorgen dat we ook in het weekend in Bangkok zijn. Na een poosje scrollen komen we eigenlijk samen uit op de dierentuin.

Het zal weer eens niet waar zijn dat we allebei op het zelfde uitkomen, we lijken wel een getrouwd stel. Dan moet het toch zo zijn. We zoeken uit hoe we het makkelijkst daar kunnen komen en tijdens het eten lees ik nog even snel wat recensies. Inmiddels weten we ook wel dat je niet alles moet geloven wat geschreven wordt. Maar vaak klopt het wel.

Deze dierentuin komt er ook dan wel redelijk goed van af. Het is een 19 hectare grote dierentuin met zo'n 300 zoogdieren, 200 reptielen en 800 vogels. Het is van origine de botanische tuin van Koning Rama V. De Zoo werd in 1938 geopend. In het midden lig een grote vijver waar je ook nog waterfietsen kan huren, nou dat belooft wat.

We hebben er zin in. Het is niet onze eerste vakantie in het buitenland waar we een dierentuin aan doen. En ik moet zeggen tot nu toe is dat niet tegen gevallen. Dus we hebben goede hoop, en op deze langzaam opstartende dag een mooie gelegenheid om daar naar toe te gaan.

We wandelen rond tien uur richting de BTS waar een paar haltes verder weer uitstappen. Hier moeten we een taxi zien te krijgen in welke vorm dan ook. Dat is gelukkig in Bangkok niet heel moeilijk. We stappen in een tuk tuk. En binnen drie kwartier staan we aan de poort van de dierentuin. We betalen een hele 300 bath om binnen te komen. Ik denk dat dit op de Erawan na de duurste entree is geweest van de hele vakantie.

We wandelen rustig aan de dierentuin in. Het ziet er allemaal groen en vredig uit. Het begint met wat hertjes. De hokken zijn ruim, en zo als we ook al hadden gelezen, het ruikt er fris. En dat is voor Bangkok heel wat. Geen uitlaatgassen, etensluchtjes of rioolluchten. Dit is dus één van de recensies die klopt.

We wandelen de rest van de ochtend langs de dieren in de verblijven. Van nijlpaarden tot tijgers, van slangen tot jawel water varanen. We hadden deze natuurlijk al in het wild mogen spotten. Maar het leuke gegeven is dat deze dieren hier dus niet in een hok zitten, maar in de vijver. Het kan dus zomaar dat je lekker op een bankje zit en zo'n beest het water uit komt lopen. En dit gebeurd dus ook regelmatig. Overal langs en in het water zie je die prachtige beesten. Het is wel verstandig om enig afstand te bewaren van deze dieren want ja ze kunnen net zoals apen bijten. En geloof me daar wil je echt niet door gebeten worden.

Rond een uur of twee huren we nog een waterfiets om de varanen ook nog in het water te spotten. Dit lukt ook nog. Wat een geweldige dag, zo lekker relax als een vakantie hoort te zijn.

Rond drie uur zijn we weer terug op het MBK hier eten we wat om vervolgens lekker terug te gaan naar het Hotel, we nemen nog een duik in het zwembad en gaan zo nog een hapje eten in het restaurant van het Hotel. Waar we hopen dat we worden bediend door onze favoriete serveerster. Jawel de dame van rond de 70 of is ze misschien zelfs wel ouder. Wie zou het zeggen? Wij durven het niet te vragen :) .

1. Nuno:
    2 mei 2018
    Wat zijn jullie toch een stel "ouwe lullen" ....
    😂😂😂
    Lekker ontspannen. ... goed bezig !!!
  2. Diana Weda:
    3 mei 2018
    Wat heerlijk om weer mee te lezen😃 geniet er nog even van😘