Bangkok, Stad van 8 miljoen

17 april 2018 - Bangkok, Thailand

De heenreis  was verdeeld in een heel rustig gedeelte waar we de luxe hadden van 4 stoelen naast elkaar met zijn tweeën. dus lekker lang uit zonder je benen in je nek te hoeven leggen. Helaas was het tweede gedeelte vanaf Abu Dhabi niet zo, een vol vliegtuig met allemaal mensen die geen rekening met elkaar kunnen houden gelukkig was dit gedeelte maar vijf en een half uur. We moeten wel zeggen dat Etihad een geweldig goede luchtmaatschappij is, alles was keurig verzorgd en ook zijn we zonder vertraging aangekomen.

Op het vliegveld de visa's in orde gemaakt en vervolgens met de trein richting  station Phaya Thai om daar vervolgens over te stappen op de BTS (metro). In nog geen half uur tijd waren we al in het hotel, die wij van te voren hadden geboekt, aangekomen.

Wij hebben voor het Atlanta Hotel gekozen, omdat wij deze vakantie Low Budget doen. Daarom kiezen we dus niet voor het Marriot Hotel dat in dezelfde straat ligt. Wij kiezen juist voor het Atlanta Hotel het oudste  hotel van Bangkok met eenvoudige kamers waar je een bed in vindt en eigenlijk meer ook niet. Een badkamer en toilet meer heeft een mens niet nodig toch? Op een goede maaltijd na dan, maar die is hier wel te vinden. Het is een bijzonder hotel met een lobby die in de tijd is stil blijven staan. Een hotel waar je niet vreemd moet staan te kijken dat er opeens een hond of een kat door de lobby loopt. Het Atlanta Hotel geeft  onderdak aan deze beesten die geen thuis hebben. In de tuin zwemmen er nog eens een stuk of 35 schilpadden in een vijver.

Nadat we ons geïnstaleerd hadden en een ontbijtje hadden genuttigd in het restaurant van het hotel begon het te regenen. Gezien we toch hadden besloten het rustig aan te doen vandaag,zijn we met de BTS naar het walhalla van ieder winkelend mens gereden, het "MBK". Daar hebben we heel de dag lekker lopen slenteren en heerlijk genietend van al het lekkers dat er in dit land te krijgen is.

Misschien dat we vanavond nog een avondmarkt, mee pakken maar dat weten we nog niet zeker. Morgen de echte toerist uithangen.Dan gaan we alle tempels en paleizen bezoeken.

1. Daniëlle:
    17 april 2018
    Zo te lezen hebben jullie het naar je zin. Geniet ervan
  2. Martina:
    17 april 2018