kanchanaburi VS Bangkok

30 april 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Gisteravond na weer een hele avond in de herrie te hebben gezeten, waren we het opeens zat. Kanchanaburi hadden we geloof ik wel een beetje gezien. En als we nu nog een dag hier door brengen dan zou het waarschijnlijk de vijfde nacht op een rij slecht slapen zijn, en dat zagen we niet zitten.

Het guesthouse was opzich wel prima. Alleen het volk dat er komt heb je zelf niet voor het uitkiezen. Na twee nachten met dronken Engelsen, één nacht met dronken Chinezen en een avond met dronken Russen, die om acht uur 's avonds zelfs niet meer de weg wisten naar hun kamer. Dit tot hilariteit van het personeel. En nou was er een gillend voetbalteam met kinderen van een jaar of 8, die tot diep in de nacht de boel op stelten aan het zetten waren. Ik was er wel klaar mee...

Ook gaven ze flinke regenbuien op dus lekker bijkomen aan het zwembad is er dan ook niet bij. We willen rust en waar krijg je dat. Tja klinkt gek maar in de miljoenen stad Bangkok.

Dus het besluit is gemaakt we vertrekken een dag vroeger naar Bangkok. We pakken nog snel onze backpacks in, en zetten de wekker vroeg. Hoewel dit overbodige luxe is, want we verwachten dat de kindertjes er vroeg bij zullen zijn de volgende ochtend. En we hadden geen ongelijk, kwart over zes werden we al wakker geschreeuwd.

We gaan eerst ontbijten en vragen daarna of we een dag eerder kunnen uitchecken. Helaas hadden we alles al betaald dus nu maar hopen dat we onze 650 bath nog terug kunnen krijgen.  Gelukkig was dit geen probleem. We vragen om een minivan richting Bangkok en die kosten ons samen nog geen 540 bath. Dat beloofd wat. Want goedkoop betekend vaak niet heel veel luxe. Maar goed, als je 3e klas kunt reizen in een thaise trein, dan ben je wel wat gewend lijkt ons.

Om half twaalf worden we opgepikt. Dus we hebben nog even om wat te gaan doen. We laten ons nog snel naar de bridge rijden. Daar kopen we nog even snel een souvenir voor Lieke. Wandelen daarna nog op onze gemak terug om vervolgens opgepikt te worden door de minivan.

Deze zit al redelijk vol en is nog ouder en krakkemikkeriger dan de vorige waar we in hebben gezeten. We konden in eerste instantie niet naast elkaar zitten. Maar een aardige Thaise vrouw stond er op dat we van plek wisselden. We vouwde ons naar binnen en de rit kon beginnen.

De reis zou tussen de twee en drie uur duren. We gaan er al van uit dat het ruim drie uur word. Want er zal best wel onderweg nog gestopt gaan worden voor boodschappen of andere handels activiteiten. Uiteindelijk rijden we rond kwart voor drie Bangkok binnen. Er wordt ergens langs een drukke weg gestopt, en we krijgen te horen dat dit onze stop is.

Wel vreemd want wij waren er van overtuigd dat we in de buurt van een BTS station er uitgezet zouden worden. Aan de overkant van de straat ligt wel een busstation en een supermarkt. We besluiten om maar naar de overkant te lopen om wat te eten te kopen. Ik heb al vanaf het ontbijt bijna niets gegeten en begin dit aardig te merken.

We lopen de loopbrug over en worden daar gelijk aangesproken door een taxi chauffeur. Hij verteld dat we aan de andere kant moeten zijn voor een taxi naar de BTS. Maar eerst wat eten.

Zodra we aan de andere kant weer zijn stopt er een taxi en deze brengt ons naar de BTS voor 50 bath. Éénmaal weer in de metro krijgen we het vertrouwde thuis gevoel weer. Binnen een half uur staan we in het Atlanta Hotel. Ditmaal checken we in en krijgen we een familie kamer op de eerste verdieping. Wat een luxe.

Hoe de komende dagen gaat lopen weten we nog niet. We gaan vast en zeker nog wel dingen bezoeken en ontdekken. En zo niet dan liggen we gewoon lui aan het zwembad. Als het weer dat toe laat, want ja ook hier heeft het geregend.

Mochten we nu niet heel veel meer beleven, hebben we ook niets om over te bloggen. Dus wie weet is dit wel de laatste. Ik hoop het niet natuurlijk.

1. Truus:
    30 april 2018
    Oké jammer voor jullie dat je niet goed meer kon slapen maar dat zal nu wel beter gaan in het hotel Als je niets meer blog dan BEDANK ik je voor alle mooie verslagen
    Ik keek er echt naar uit groetjes voor jullie beiden
  2. Eveline Lotterman:
    30 april 2018
    We gaan morgen nog wel wat doen dus we blijven nog even bloggen 😁