Wat Pho en de Flower market

18 april 2018 - Bangkok, Thailand

Vandaag zijn we redelijk op tijd op pad gegaan. Nadat we een dagkaart voor de BTS gehaald hadden, zijn we met de BTS naar de rivier gereden. Daar zijn we overgestapt op de boot. Voor nog geen 15 bath per persoon varen we richting het Paleis. Vanaf het water heb je een mooi uitzicht op Bangkok. Het blijft een bijzondere stad om te zien. Eenmaal bij het paleis aangekomen bleek dat je niet zomaar naar binnen kon. We had van te voren al gelezen dat je lange broek en shirt met mouwen aan moest hebben. Helaas was ik mijn shirt vergeten en alleen met mijn topje aan konden we het wel schudden. Ik had wel mijn sarong om mijn schouders gedaan maar dit mocht helaas niet helpen. Hoewel helaas? De entree was bijna 500 bath per persoon omgerekend bijna 26 euro om binnen te komen en dan mag je vervolgens niet filmen en geen foto's maken. Wat dat betreft zijn we dan ook echte Hollanders en vinden we dat dan te duur. Plus dat er een grote stroom Japanners waren die constant naar binnen en buiten liepen niet heel erg aantrekkelijk om daar tussen te gaan lopen vinden wij.

We zijn om de paleis muren heen gelopen en naar de Wat Pho gegaan. De liggende Boeddha, het blijft indrukwekkend om deze te zien. Zo enorm groot. We hebben uitgebreid in dit tempel complex rond gekeken. Daarna zijn we terug gegaan naar de rivier, het was inmiddels rond een uur of twee 's-middags en al behoorlijk warm rond een graadje of 38 met volle zon, dus een ritje op het water was niet verkeerd.

We zijn op de pier bij de Memorial Bridge uitgestapt de brug zelf hadden we al vanaf het water gezien dus die hoefde we niet nogmaals uitgebreid te gaan bekijken. We zijn doorgelopen naar de Flower market. Een enorme overdekte bloemenmarkt, dit was echt bijzonder om te zien, aangrenzend had je ook nog een groente en kruidenmarkt ook heel erg leuk om over heen te dwalen.

Einde van de dag zijn we terug gegaan naar het hotel om een verfrissende duik te nemen in het zwembad. 's-avond weer heerlijk gegeten in het MBK en nu ook de befaamde mango sticky rice gegeten.

Weer een mooie dag achter de rug met heel veel lopen we komen gemiddeld wel aan de 15000 stappen.  En bijna alles gaat trap op trap af.

1. Jack:
    19 april 2018
    Ziet er geweldig uit indrukwekkend😁
  2. Willy:
    19 april 2018