Bangkok Golden Mount

1 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Gisteravond hadden we de avond heerlijk lui op de kamer afgesloten. Het onweerde stevig, en waar voor ze bij ons in Nederland al code rood voor hadden gegeven barstte hier los. Het leek wel een zondvloed aan water wat naar beneden kwam.

Dus we hadden lekker de tijd om te gaan kijken wat we vandaag zouden gaan doen. Althans Erwin. Want ik was nog even het blogje aan het schrijven.

Al snel kwam hij met de Golden Mount. Een tempel die Wat Saket heet. Een tempel die op een berg lig en die je dus moet beklimmen 344 treden dus valt mee. Wel zou er een prachtige blik op Bangkok te zien zijn, 360 graden. Even uitvogelen hoe we daar het beste kunnen komen. En gelukkig zijn wij niet de enige die bloggen of recensies schrijven. Dus al snel komt Erwin een stukje tegen waar iemand beschrijft hoe je het snelst daar kan komen.

s'Morgens worden we wakker met het zonnetje de regen is weg getrokken. Zo lijkt het in ieder geval. We gaan ontbijten, we bestellen een cappuccino en een traditioneel Thais ontbijt. Keuze uit drie gerechtjes erbij. Wij kiezen blijkbaar een van de pittigste. Normaal gesproken zou de oude dame van de bediening wel zeggen als iets niet te doen is voor je. Of als je iets kiest waar van zij vind dat er nog een lekkere versie van op de kaart staat schroomt de dame (schatting ergens tegen de 70) niet om te zeggen dat je die moet nemen. Het ontbijt word geserveerd en we zien het overvloed van pepers al zitten. Heerlijk we kunnen gelukkig wel tegen een beetje pittig. Maar dit was echt wel een beetje te. De oude dame kwam niet meer bij en vroeg of het een beetje spicy was.Dat was het zeker maar het was ook echt heerlijk.

Na het ontbijt pakken we de spullen en gaan we de straat op in de verte begint het te donderen. Oei als het maar droog blijft. We lopen op onze gemak naar de BTS want dat is het eerste vervoersmiddel wat we gaan gebruiken. En terwijl we staan te wachten barst het los. Het begint te stortregen, helaas. We moeten maar drie haltes verder en het blijft flink door regenen. Het zal dus inhouden als we hier door gaan lopen dat we als verzopen katjes aankomen bij de tempel. En dat vinden we geen goed idee. We lopen daarom de Seven Eleven binnen. (die zit vrijwel op iedere hoek) We kopen daar twee regenponcho's en lopen als teletubies naar buiten. Ik in het geel en Erwin in het blauw.  Hij roept nog heel leuk dat we eigenlijk nog even een selfie moeten maken. Ben blij dat hij dat niet gedaan heeft.

We lopen de straat uit naar een kanaal. Om daar de kanaaltaxi te nemen. Kleine bootjes die vliegensvlug door de kanalen van bangkok varen. We hadden hier nog niet eerder gebruik van gemaakt. Maar ik kan je verzekeren dat het een hele belevenis is. Voor nog geen 18 bath varen we naar onze bestemming. De Golden Mount. Ondertussen is het weer droog geworden.

Een tempel die gebouwd is op een kunstmatige berg.  Je kan boven komen door de 344 treden te beklimmen. Onderweg kan je nog de boeddhistische klokken luiden en op de gong slaan. Alles mag hier. Het is een bijzondere tempel. Eentje met een prachtig uitzicht over Bangkok.

Op de weg er naar toe kwamen we nog een markt tegen bij één van de stops die we hadden op het kanaal. Dus we besluiten nog even over die markt te gaan struinen. Het blijkt de kledingmarkt te zijn. Leuk om te zien, maar om nu te zeggen dat er iets van onze smaak bij zit?

Het is inmiddels tegen twaalf uur, we besluiten terug te gaan. Om de rest van de middag nog even lui bij het zwembad te gaan liggen. Het zonnetje is inmiddels weer goed gaan schijnen. Daar moeten we dan ook maar even van genieten.

Voordat we de BTS instappen gaan we nog even snel een lekkere lunch bij het MBK eten. De rest van de middag houden we rust. Zwemmen wat, lezen wat. Echt vakantie.