Lop Buri Wat Pra-sri-rat-ta-na-ma-ha-that

21 april 2018 - Lop Buri, Thailand

Ja, waren jullie me al kwijt bij de titel? Hier is onze dag begonnen. Na een heerlijk rustige nacht rond 5 uur wakker geschrokken van wat we denken dat het een aap op het dak was. Toch maar nog even omgedraaid tot een uur of acht en daarna rustig aan gaan ontbijten.

Het beloofde vandaag wederom een lekkere warme dag te gaan worden met gevoelstemperaturen tot 43 graden. Dus hebben we besloten om het niet al te gek te maken vandaag. In de ochtend een tempel hier echt om de hoek. En einde van de middag een tour rond diverse bezienswaardigheden.

Dus zo gezegd zo gedaan we zijn onderweg gegaan naar de Wat Pra-sri-rat-ta-na-ma-ha-that echt een naam om je tong over te breken. Maar wat een ongelofelijk mooie ruïne is dit. We hebben ons werkelijk lopen vergapen. Er blies een heerlijk windje dus we konden uitgebreid alles bekijken alle overblijfsel van wat ooit een indrukwekkend tempelcomplex moet zijn geweest. We moesten om 12 uur terug zijn bij het guesthouse want we wilde en tour boeken om langs vier bezienswaardigheden te gaan.

Daarna hebben we ons even terug getrokken op onze kamer, even uit de hitte en dit was geen onverstandige keuze. Rond een uur of twee kregen we dan toch echt wel trek. We moesten rond 3 uur bij de receptie staan om opgehaald worden. Dus snel de straat op om wat fruit te scoren. Hierdoor ontdekte we ook nog een hele leuke winkelstraat die gaan we morgen maar eens ontdekken. Het fruit hier is zo smaakvol, niet te vergelijken met de mango's, bananen en ananas in Holland!

Om tien voor half vier met enige vertraging, worden we opgepikt door een privé chauffeur. Wat een luxe. De eerste stop is ongeveer 25 minuten rijden bij de tempel met Buddha footprint. Het was een enorm blinkend gebouw. Als we eerlijk zijn, mooi vinden we hem niet. Binnen in de tempel is een gat te zien vol met goud. Dit moet de voetafdruk van Buddha zijn. Leuk om te zien maar echt heel bijzonder vinden we het niet. Na een uurtje vertrekken we naar de volgende stop. Naar deze hebben we uit gekeken. de Wat Kao Chin Lae Peacock. Tempel met pauwen. Als we daar aan komen kunnen we ons vergapen aan al die mooie pauwen. De een na de ander staat met zijn veren te pronken en probeert zo de vrouwtjes te paaien.

Daarna door naar het Ang Sab Lek. Een heel groot stuwmeer. Hier rijden we eindelijk de bergen in. En wat zijn die mooi. Uiteindelijk komen we aan bij het meer. Leuk om te zien een heerlijk koel met de wind vanaf het water. Geen wonder dat je hier dan ook alleen maar Thaise gezinnen ziet die heerlijk verkoeling zoeken. We krijgen te horen dat we een half uurtje hebben om rond te kijken. Want om zes uur moeten we bij de "batcave" zijn. Dan krijgen we te zien waar we speciaal voor naar Lop Buri zijn gekomen. Het uitvliegen van duizenden vleermuizen. We zullen straks nog proberen een filmpje er bij te plaatsen. Lukt dat niet dan plaatsen we deze op facebook.  En wat was het bijzonder om deze beestjes naar buiten te zien komen ongelofelijk veel. Om een lang verhaal kort te maken, wederom weer een geweldige dag. Thailand is een geweldig land. Op naar de volgende dag, morgen is het onze trouwdag. Of we wat bijzonders gaan doen. Wie weet!

1. Els:
    21 april 2018
    Ja zeker ik vroeg me af hoe je dat uit je mond krijgt! Fijn dat jullie zoveel mooie dingen zien en dat wij mogen mee genieten!
    Jullie morgen een fijne dag! Wij zul l en er een borrel op nemen.
    Knuffel!😙😙😙😙😙😙😙